W przypadku zwrotu towaru należy:
-podać dowód kupna towaru oraz datę kupna
- dowód zwrotu towaru (informacje o jego odesłaniu)
-nazwę towaru
-spisać protokół zwrotu , że produkt został dostarczony do sprzedającego a koszty do klienta
Aby zakwalifikować się do zwrotu, towar musi być w tym samym stanie, w jakim został odebrany, nie może być używany, musi mieć dołączone etykiety i znajdować się w oryginalnym opakowaniu. Potrzebny będzie również paragon lub dowód zakupu
• Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
• Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
• Konsument, który odstąpił od Umowy ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
• Konsument, który odstąpił od Umowy ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
• Konsument, który odstąpił od Umowy ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów Konsument powinien obcobchodzić się z Towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.